Termeni și condiții generale

Termeni și condiții generale

XL MOBILA

Strada Dionisie Lupu 33

010458 București

România

Administrator (autorizat să reprezinte): Alexander Krisling

Comisia Europeană oferă o platformă pentru soluționarea online a litigiilor (OS). Puteți accesa platforma la:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

1. Informații generale și domeniul de aplicare

Prezentii termeni și condiții se aplică tuturor relațiilor comerciale dintre XL Mobila și clienții săi. Prin autentificarea pe site și bifarea căsuței „Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile generale”, clientul își exprimă acordul cu versiunea actuală a termenilor și condițiilor.

2. Încheierea contractului

Prezentarea produselor în magazinul online nu constituie o ofertă juridic obligatorie în conformitate cu articolul 6:217 din Codul civil. Comenzile pot fi plasate prin intermediul internetului.

3. Dreptul de retragere

Consumatorii au dreptul de a anula contractul în termen de paisprezece zile fără a oferi un motiv. Termenul începe în ziua în care clientul sau o terță parte desemnată de acesta (alta decât transportatorul) primește bunurile. Pentru a-și exercita dreptul de retragere, clientul trebuie să trimită o declarație clară (de exemplu, prin scrisoare, fax sau e-mail) la:

XL Mobila

Strada Dionisie Lupu 33

010458 București

România

Clientul poate folosi formularul de retragere atașat, dar nu este obligatoriu. Pentru respectarea termenului de retragere este suficient să se trimită notificarea înainte de expirarea termenului.

4. Consecințele retragerii

În cazul în care clientul se retrage din contract, XL Mobila va rambursa toate plățile, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare care decurg din alegerea unei metode de livrare diferite de cea standard oferită de noi). Clientul trebuie să returneze bunurile în termen de 14 zile de la notificarea retragerii.

5. Costurile de retur

Clientul suportă costurile directe de returnare a bunurilor. Costul este de 149 € pe metru cub, cu un minim de 149 €.

6. Excluderea dreptului de retragere

Dreptul de retragere nu se aplică pentru bunurile realizate la comandă sau pentru produsele care, din motive de protecție a sănătății sau de igienă, nu pot fi returnate dacă sigiliul a fost rupt:

  • Pentru livrarea bunurilor care nu sunt prefabricate și pentru a căror fabricare este esențială o alegere sau decizie individuală a consumatorului sau care sunt adaptate clar nevoilor personale ale consumatorului.
  • Pentru livrarea bunurilor care se pot altera rapid sau a căror dată de expirare ar fi depășită rapid.
  • Pentru livrarea bunurilor sigilate care, din motive de protecție a sănătății sau de igienă, nu pot fi returnate dacă sigiliul a fost îndepărtat după livrare.
  • Pentru livrarea bunurilor care, după livrare, prin natura lor, au fost amestecate inseparabil cu alte bunuri.
  • Pentru livrarea băuturilor alcoolice, al căror preț a fost convenit la încheierea contractului, dar care sunt livrate cel mai devreme la 30 de zile după încheierea contractului și a căror valoare actuală este supusă fluctuațiilor pieței asupra cărora comerciantul nu are influență.
  • Pentru livrarea de înregistrări audio sau video sau software sigilat, dacă sigiliul a fost îndepărtat după livrare.
  • Pentru livrarea de ziare, reviste sau periodice, cu excepția contractelor de abonament.

Exemplu de formular de anulare

(Dacă doriți să anulați contractul, completați acest formular și trimiteți-l înapoi.)

XL Mobila

Strada Dionisie Lupu 33

010458 București

România

Eu/noi () anulăm prin prezenta contractul încheiat de mine/noi () pentru achiziționarea următoarelor bunuri ()/furnizarea următorului serviciu ()

  • Comandat la () / primit la ()
  • Numele consumatorului (consumatorilor)
  • Adresa consumatorului (consumatorilor)
  • Semnătura consumatorului (consumatorilor) (doar în cazul notificării pe hârtie)
  • Data

(*) Tăiați ceea ce nu este aplicabil

7. Anularea contractului

4.1În cazul anulării contractului de către XL Mobila din cauza cumpărătorului, în special din cauza neplății sau a unei anulări neautorizate a contractului după livrarea și returnarea bunurilor livrate, XL Mobila are dreptul la despăgubiri. Aceasta include costuri, pierderi de utilizare și devalorizare, după cum urmează:

4.2Dacă ridicarea este întârziată cu mai mult de 14 zile după notificarea disponibilității pentru ridicare, la cererea sau din vina clientului, XL Mobila are dreptul să perceapă o taxă de depozitare de 5% din prețul (brut) de achiziție pe lună. Clientul are dreptul să dovedească faptul că XL Mobila nu a suferit niciun prejudiciu sau unul semnificativ mai mic.

4.3În cazul anulării sau corectării, deșeurile vor fi ridicate de pe trotuar.

8. Clienți comerciali și independenți

Condițiile și efectele anulării, menționate la „3. Condiții de anulare, efectele anulării”, se aplică doar în cazul în care clientul achiziționează bunurile și/sau serviciile ca și consumator. Clientul este considerat consumator dacă achiziționează bunuri și/sau servicii în scopuri care nu pot fi atribuite activității sale comerciale sau profesionale independente.

9. Prețuri și livrare

Se aplică prețurile menționate la momentul comenzii. Toate prețurile includ TVA, dar exclud costurile de livrare. Livrările se efectuează în Țările de Jos și în câteva alte țări europene. Expedierea mobilierului mai mare se face prin intermediul unei companii de mutări.

10. Costuri de livrare și expediere

XL Mobila oferă un serviciu de livrare sigur și comod până la bordura trotuarului la adresa dorită de tine. Accesoriile și piesele mici de mobilier sunt expediate prin serviciul de curierat UPS sau DHL. Mobilierul mai mare este livrat de o companie de mutări.

Pentru piesele mai mari de mobilier expediate de un transportator, vom lua legătura telefonic cu tine în prealabil sau, dacă nu ești disponibil, în scris, pentru a stabili data dorită a livrării.

XL Mobila oferă costuri de livrare corecte și transparente. Costurile de livrare sunt calculate în funcție de categoria de produs relevantă.

XL Mobila livrează în următoarele țări: Germania, Danemarca, Belgia, Franța, Marea Britanie, Luxemburg, Țările de Jos, Austria, Italia.

Clienții pot găsi informații despre comenzile lor pe www.xlmobila.ro în secțiunea "Contul meu/Comenzile mele".

11. Întârzieri și imposibilitatea livrării

Termenele și datele de livrare specificate sunt condiționate de aprovizionarea noastră corectă și la timp. XL Mobila are dreptul să efectueze livrări parțiale într-o măsură rezonabilă.

Nu suntem răspunzători pentru întârzieri în livrare sau servicii cauzate de forță majoră sau de evenimente care fac livrarea considerabil mai dificilă sau temporar imposibilă pentru noi. Acestea includ în special grevele, blocajele, ordinele oficiale etc., chiar dacă apar la furnizorii sau subcontractanții XL Mobila, chiar și în cazul termenelor și datelor convenite obligatoriu. În aceste cazuri, avem dreptul să amânăm livrarea sau serviciul pentru durata obstacolului plus un timp rezonabil de repornire.

În cazul unei întârzieri de livrare pentru care suntem responsabili, clientul are dreptul să solicite o compensație fixă pentru întârziere de 0,5% din valoarea comenzii pentru fiecare săptămână completă de întârziere, până la maximum 5% din valoarea comenzii (valoarea comenzii înseamnă întotdeauna valoarea brută a comenzii, inclusiv TVA și excluzând costurile de livrare). Ne rezervăm dreptul de a demonstra clientului că nu a suferit nicio daună sau o daună semnificativ mai mică ca urmare a întârzierii livrării.

Revendicările de daune ale clientului pentru livrare întârziată, precum și revendicările de daune în locul livrării care depășesc limita menționată anterior, sunt excluse în toate cazurile de livrare întârziată.

Limitarea răspunderii conform paragrafului de mai sus nu se aplică dacă întârzierea este cauzată cu intenție sau din neglijență gravă, dacă este vorba de daune cauzate vieții, corpului sau sănătății sau dacă a fost convenită o tranzacție cu termen fix.

În cazul în care XL Mobila nu poate livra serviciul comandat, cererea de despăgubire a clientului este limitată la 10% din valoarea comenzii pentru partea din bunurile de livrat care nu pot fi livrate din cauza imposibilității, cu excepția cazului în care imposibilitatea se datorează intenției sau neglijenței grave. Dreptul clientului de a anula comanda rămâne neafectat.

12. Rezerva dreptului de proprietate

Bunurile livrate rămân proprietatea XL Mobila până la plata integrală a acestora.

13. Răspundere

XL Mobila este răspunzătoare doar pentru daunele directe cauzate cu intenție sau din neglijență gravă de către XL Mobila.

În cazul metodelor de plată Klarna Factură și Klarna Achiziție în rate, livrarea la o altă adresă decât cea de facturare nu este posibilă. Vă rugăm să înțelegeți acest lucru.

Klarna Factură

În cazul unei achiziții pe factură prin Klarna, primești mai întâi bunurile și ai întotdeauna un termen de plată de 14 zile. Mai multe informații și condițiile complete pentru cumpărături pe factură prin Klarna pot fi găsite aici.

Klarna cumpărare în rate

Cu finanțarea Klarna prin achiziție în rate, primești și în acest caz mai întâi bunurile. Toate achizițiile tale vor fi colectate pe o singură factură la sfârșitul lunii următoare. Poți plăti această factură în rate flexibile sau poți achita suma totală în orice moment. Mai multe informații despre serviciul de finanțare Klarna pot fi găsite aici.

Klarna verifică și evaluează datele consumatorului și face schimb de informații cu alte companii și birouri de credit (verificare a bonității) dacă există un motiv întemeiat. Dacă bonitatea consumatorului nu este garantată, Klarna AB poate refuza metodele de plată Klarna și trebuie să informeze clientul despre metode alternative de plată. Datele dumneavoastră personale sunt tratate în conformitate cu Legea privind protecția datelor cu caracter personal și nu sunt transmise terților în scopuri publicitare. Mai multe despre politica de confidențialitate a Klarna.

14. Garanție

Pentru livrările către consumatori se aplică fără limitări dreptul legal la garanție.

15. Răspunderea pentru daune

  1. XL Mobila este răspunzătoare pentru daunele suferite de client cauzate intenționat sau din neglijență gravă de către XL Mobila, reprezentanții săi legali, conducerea sau agenții supleanți.
  2. Indiferent de gradul de culpă, XL Mobila este răspunzătoare pentru daunele cauzate prin încălcarea obligațiilor contractuale esențiale, în caz de încălcare a unei garanții asumate de XL Mobila și în caz de fraudă. Obligațiile contractuale esențiale sunt acele obligații a căror îndeplinire este caracteristică contractului și pe care clientul se poate baza.
  3. În afara cazurilor prevăzute la alineatele 1 și 2, răspunderea XL Mobila este exclusă, indiferent de temeiul juridic. Această excludere a răspunderii nu afectează cererile de despăgubire ale utilizatorului din cauza vătămării vieții, corpului sau sănătății, care se bazează pe o încălcare a obligațiilor de către XL Mobila sau de către una dintre persoanele menționate la alineatul 1. Dispozițiile legii privind răspunderea pentru produse rămân, de asemenea, neafectate.
  4. Cu excepția cazurilor prevăzute la alineatele 1 și 3, cererile de despăgubire sunt limitate la daunele previzibile tipice contractului.
  5. Cererile de despăgubire împotriva XL Mobila se prescriu după 12 luni. Aceasta nu se aplică cererilor de despăgubire pentru vătămări ale vieții, corpului sau sănătății cauzate de XL Mobila sau cel puțin din neglijență gravă de către XL Mobila sau un reprezentant legal sau un supleant al XL Mobila. Termenul de prescripție începe în momentul în care cererea ia naștere și clientul ia cunoștință de circumstanțele care justifică cererea sau ar fi trebuit să le cunoască fără neglijență gravă.
  6. XL Mobila poate face referire pe site-ul www.xlmobila.ro la alte site-uri de pe internet. XL Mobila nu este responsabilă pentru conținutul acestor site-uri externe. Dacă XL Mobila ia cunoștință de conținuturi ilegale pe paginile linkuite, va bloca imediat accesul la acele pagini.

16. Soluționarea litigiilor

Comisia Europeană oferă o platformă pentru soluționarea online a litigiilor (ODR). Această platformă poate fi găsită la: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nu suntem obligați și nici dispuși să participăm la proceduri de soluționare a litigiilor în fața unei comisii de arbitraj pentru consumatori.

17. Soluționarea litigiilor

În conformitate cu articolul 14, alineatul 1 din Regulamentul (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor:

Comisia Europeană oferă o platformă pentru soluționarea online a litigiilor (ODR), disponibilă la http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nu suntem obligați și nici dispuși să participăm la o procedură de soluționare a litigiilor în fața unei comisii de arbitraj pentru consumatori.

18. Dispoziții finale

Se aplică legislația olandeză, cu excluderea Convenției Națiunilor Unite privind contractele de vânzare internațională de bunuri mobile.

Valabil din: 1 ianuarie 2024